loading...
سایت خبری جام جهانی2014
سایت خبری جام جهانی 2014

اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ

روسيه خواستار حذف آمريکا از جام‌جهاني شد

سایت خبری جام جهانی 2014، آماده تبادل لینک با تمام وبلاگ ها و سایت ها میباشد

ما را با نام سایت خبری جام جهانی 2014 لینک کنید و لینکتان را ارسال فرمایید

ارسال لینک

آخرین ارسال های انجمن
علی بازدید : 25 نظرات (0)

جواد نکونام، بازيکني مثل ميشاييل بالاک است که با 33 سال سن رهبر داخل ميدان تيم ملي ايران بوده و در همه امور دغدغه دارد و تلاش مي‌کند.

 

به نقل از فارس، هفته نامه کيکر در تازه‌ترين شماره خود گزارش مبسوطي از کاپيتان تيم ملي ايران به قلم محمدرضا سروش، در دو صفحه در مورد جواد نکونام با عنوان «کاپيتان مهد خاويار» منتشرکرده که ترجمه آن به اين شرح است:


او خودش را به طرزي کاملا متفاوت نشان مي‌دهد. نه فقط  مثل بزرگان کارکشته ارزشمند خود را نمايان مي‌سازد و نه همچون ساعت‌هاي مچي گران‌قيمتي است که به عنوان سرگرمي کلکسيون‌اش را دارد. حتي مثل اسطوره‌هايي که در کشورش او از ديدن‌شان لذت برده هم نيست.

بايد گفت جواد نکونام انساني است استثنايي تا او را نبيني، شيفته‌اش نمي‌شوي.

بدون کاپيتان تيم ملي ايران هيچ امري چه در داخل و يا خارج مستطيل سبز پيش برده نمي‌شود.

نکونام کاپيتاني است که نظيرش را مي‌توان در تيم ملي اسبق آلمان مي‌توان سراغ گرفت. دنيل داوري،‌ دروازه‌بان 26 ساله اينتراخت برانشوايگ مي‌گويد: جواد نکونام چهره‌اي مثل ميشاييل بالاک سابق آْلمان‌هاست. او همه‌جا بسيار محترم است. فرمانده‌اي براي همه است و دغدغه همه امور و هرکسي را دارد.

دنيل که در شهر گيسن آلمان به دنيا آمده و مادرش اهل لهستان است و پدرش اصليتي ايراني دارد، ديده که چگونه نکونام به کمکش شتافت.

او مي‌گويد: هر چند سعي مي‌کنم فارسي يادبگيرم، اما يادگيري زبان زمان خاص خودش را دارد. براي اين که حضورم در جمع تيم ملي راحت‌تر باشد، جواد از همان ابتدا ورودم به کمکم آمد.او هم‌صحبت مهمي در اردوي تيم ملي است.

حتي اشکان دژاگه (27 ساله) مي توان اين چهره توصيف شده از «هافبک دافعي تيم ملي» را نيز تاييد کند.

او مي‌گويد: قبل از انجام اولين بازي ملي‌ام ، جواد به من زنگ زد و مي‌خواست با من صحبت کند. اين اتفاقي شيرين بود که مرا مصمم کرد براي بازي در تيم ملي با تمام وجود بازي کنم.

اين جملات را بازيکني تعريف مي‌کند که سابقه حضور در تيم ملي زير 21 ساله‌هاي آلمان را داشته و اکنون براي باشگاه فولام انگليس توپ مي‌زند. او نيز به عنوان ستاره اسبق هرتابرلين و ولفسبورگ تحت تاثير رفتار کاپيتان تيم ملي است.

اشکان مي‌گويد: جواد همه خصوصيات را دارد. چشمي دقيق براي همه اوضاع و احوال است. شوتي قوي دارد. تيم را هوشيارانه هدايت مي‌کند و قدرت سرزني قوي دارد. او شخصتيي کامل و مطلق است.

او بازيکني بدون هياهو است. در عوض بسيار جاه طلب است. او که سال 1980 در شهر ري،‌واقع در جنوب تهران به دنيا آمد، اولين شوت‌هايش را در تيم سايپا زد. اين باشگاه که متعلق به کارخانجات خودرو سازي در ايران است .همان باشگاهي که در گذشته چهره‌هاي مثل ورنر لورانت، سرمربي پرسابقه در بوندس‌ليگا و پيرليت بارسکي،‌ملي‌پوش اسبق آلمان به عنوان مربي به همراه علي دايي،‌ فوروارد اسبق بايرن به عنوان بازيکن و مربي حضور داشته‌اند.

نکونام بعدا به چهره‌اي انکارناپذير در تيم ملي تکامل يافت و در جام جهاني 2006 عضو تيم ملي ايران بود. او پس از حضور در جام جهاني آلمان به عنوان لژيونر به اروپا نقل مکان کرد و بازيکن تيم اوساسونا شد و به اين ترتيب به عنوان اولين ايراني در لاليگا معرفي شد.

او در بدو ورودش به پامپولانا مي‌خواست در رشته ورزش تحصيل عاليه کند،‌اما بعدا ترجيح داد تمام تلاش خود را معطوف حضوري شايسته در زمين مسابقه کند تا اين که سرکلاس حاضر شود.

نکونام که به قول خودش در «دانشگاه فوتبال» کار کرد، مي گويد: اوايل با مشکلاتي مواجه بودم. به خصوص از نظر زبان که همين باعث شد تحصيلات عاليه‌ام را تمام نکنم.

وي مي‌افزايد: مقابل تيم‌هاي درجه يک بسياري در لاليگا بازي کردم؛‌ مقابل رئال و بارسا هم بازي کردم و سابقه حضور برابر بزرگاني مثل رونالدو، مسي، اينيستا و ژاوي را دارم.

سال‌هاي که او در اسپانيا گذارند باعث تکاملش و پيشرفتش شد. او مي گويد: با وجود همه مشکلات تجربه عالي بود. واقعا چيزهاي بيشماري در فوتبال يادگرفتم.

نکونام با پشت سرگذاشتن مدارج ترقي و پيشرفت به صورت بازيکن محبوب هواداران اوساسونا درآمد و  در اولين سال حضورش حتي به عنوان بازيکن فصل باشگاهش انتخاب شدو بعد در تيم منتخب ستارگان لاليگا برگزيده شد.

کاپيتان جواد مي‌گويد: روزنامه‌هاي اسپانيايي حتي مرا با خاويار ايران مقايسه مي‌کردند. من هم فقط مي‌خواستم ثابت کنم يک ايراني مي‌تواند در قوي‌ترين ليگ دنيا بازي کند و موفق باشد.

البته نکونام به جاي حضور در لاليگا هم مي‌توانست در انگليس يا آلمان بازي کند. او خودش مي‌گويد: «همان موقع پيشنهادهاي از تاتنهام هاتسپرز انگليس و کايزرس‌لاترن آلمان داشتم. پيشنهاد تاتنهامي‌ها که واقعا وسوسه کننده بود. گفت‌وگو با کايزرس‌لاترن هم خيلي پيش رفت اما در نهايت من تصميم گرفتم بازيکن اوساسونا شوم.

نکونام در جام جهاني 2006 همانگونه که گفته شد عضو تيم ملي ايران بود و در سال 2000 نيز اولين بازي‌هاي ملي‌اش را نيز انجام داد.

در همان مسابقات جام جهاني آلمان مقابل مکزيک و پرتغال بازي کرد اما در ديدار مقابل آنگولا يعني بازي سوم به علت دو کارته شدن غايب بود.

او اکنون در تب و تاب حضور در دومين جام جهاني دوران فوتبالش است. او که به گلزني در اوقات حساس و مهم معروف است   به همين خاطر مي‌گويد: مي‌خواهم به عنوان اولين کاپتيان تاريخ تيم ملي ايران در جام جهاني گل بزنم با وجودي که مي‌دانم گلزني در اين جام چقدر سخت است.

در کنار اين موضوع مي‌داند در جام جهاني و مقابل رقبا چه مسئوليت سنگيني دارد. کاپيتان جواد مي‌گويد: مقابل آرژانتين و مسي کار زيادي خواهم داشت که بايد انجام دهم. البته مقابل نيجريه و بوسني‌هرزگوين وظايف زيادي براي انجام دارم.

وي که اکنون براي تيم الکويت کشور کويت بازي مي‌کند، ادامه مي‌دهد: درگذشته ما آرايشي کاملا دفاعي داشتيم. اما از زماني که کارلوس کي‌روش هدايت ايران را برعهده گرفت، ساختار بازي ما تغيير کرد و اکنون بيشتر در حوالي دروازه حريف و محوطه جريمه حريفان حضور داريم.

او مي‌افزايد: ايران پتانسيل آن را دارد که در جام جهاني برنده باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به نام خدا سایت خبری جام جهانی2014 افتخار دارد از ابتدای سال 1392 در خدمت شما عزیزان باشد. و همواره تلاش کرده رضایت شما بازدید کننده محترم را حفظ نماید. ما می خواهیم یکی از بهترین ها باشیم شما نیز میتوانید با انتقادات و پیشنهادهای خود ما را در این امر یاری نمایید. امیدواریم لحظات خوبی را دراین سایت سپری نمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    قهرمان جام جهانی 2014 کدام تیم می باشد ؟
    لینک باکس
    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 958
  • بازدید سال : 6,201
  • بازدید کلی : 14,534